CRM (Customer Relationship Managenent) – co to jest i jakie ma zadania?

 

CRM to system służący do gromadzenia i przetwarzania danych dotyczących klientów i wspierający interakcje z nimi. Pomaga on firmom podnieść poziom obsługi klientów i polepszyć wizerunek w ich oczach, a także wzmocnić ich przywiązanie oraz przyciągnąć jak największą liczbę nowych konsumentów. System CRM jest zbudowany wokół rekordów i pozwala zautomatyzować wiele zadań związanych ze sprzedażą, marketingiem, działem obsługi i finansami, jak również przyspieszyć i ułatwić komunikację na linii firma-klient oraz pomiędzy poszczególnymi osobami zatrudnionymi w przedsiębiorstwie, a nawet poszczególnymi jego działami. Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest szybki dostęp do danych kontaktowych, historii zamówień, informacji o stanie realizacji zlecenia czy o stanie rozliczeń, odpowiedzią jest CRM. Wdrożenie takiego narzędzia zarówno usprawnia bieżącą efektywność podmiotu, jak i podnosi trwale jego wartość, jako że wszelki know-how, będący dotąd własnością pojedynczych pracowników, staje się własnością firmy.

 

Co daje wdrożenie CRM?

 

CRM jest zorientowany na śledzenie wszelkich działań każdego klienta. W odniesieniu do każdego odbiorcy firmy można zatem błyskawicznie sprawdzić jakich zakupów dokonywał w przeszłości oraz jakie są jego preferencje i przyzwyczajenia. Na tej podstawie można nie tylko szybciej obsłużyć daną osobę w BOK czy w dziale handlowym, ale także można przeprowadzić różnorakie analizy, pozwalające np. określić wartość danego konsumenta z punktu widzenia firmy czy też optymalnie dobrać ofertę, tak by była dla danej osoby jak najbardziej przekonująca. W dobie ogromnej konkurencji między podmiotami gospodarczymi funkcjonalność CRM ma ogromną wartość.

 

Jakie funkcje ma system CRM?

 

Elastyczność i modularność to zalety dobrego systemu CRM. Wdrożenia modułów funkcjonalnych wspierających poszczególne procesy biznesowe w firmie, przekładają się na to, że poprawie ulega nie tylko sama komunikacja z klientem, ale także wydajność działu sprzedaży, efektywność marketingu czy płynność finansów. Firma decydująca się na wdrożenie CRM u siebie, może sama zdecydować które funkcje są dla niej istotne i poprosić integratora o „uszycie systemu na miarę”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *